Selasa, 10 September 2013

kuarantin

selepas proses jahit menjahit...aku diberitahu supaya jgn bkk mata...jgn bnyk bergerak...tp sebenarnya mereka yg bnyk gerakkan aku...sbb nk tukar katil :P.. pdhal ati dok kata kenapa x boleh gerak sngt? kenapa x boleh bukak mata? urrrmmm... rasa loya...nak muntah...x sempat nurse ambil plastik aku dah muntah kat tepi katil...sempat lg say sorry...hihihi

aku di kuarantin kan...sekejap doc dtg nk tnyer sama ada kaki aku dah boleh angkat atau belum...x tau la berapa jam kat dalam tu...tgn menggigil²...sejuk sngt rasa...masa tu xboleh gerak...x boleh bkk mata...rimassss... nurse dtg bitau.."cuba² skit angkat kaki...jgn tido"...urrmmm... ok...try...dan try..akhirnya...doc kata ok..boleh masuk ward...

sblm masuk ward kene ambil 'uri'...ok duduk lg kat bilik mane ntah...tp kat blakang trdengar "1..2..3..pushhh!!" "jgn angkat bontot" haaa...mcm² la...rupanya mlm tu ramai kwn² hawa yg keluar... :)tgh tggu nurse tu pun muntah lg...berapa kali muntah dah...dengar la nurse merungut.."muntah lagi...asyik muntah jer..." aiiihh...sedehnyer...dah la kita tgh sakit...rs nk jwb je..."klu boleh tahan sy tahan dah kak.."

sampai kat ward...nurse lupe turunkan air... terus tolak aku kat katil ward..urrrmmm air yg menyambungkan jarum kat tgn aku tu cam tertarik skit..mujur jarum tu x tercabut...klu x...mau menyembur darah...aiiihhh...rs nk terjatuh dr katil...ms tu abi kene marah sbb rapat² dgn aku...tujuan dia nk bantu nurse tu tolak aku ke katil lain...last² dorang panggil jgk abi utk bantu dorang...urmmm...

masa tu aku nmpk abi risau...asyik tnyer...ok ke?? ok ke?? sorry...x dpt nk jwb lebih²...angguk² geleng² jer...then...ader kakak kat sebelah katil bitau abi..."awk balik jer la..kitorang jg dia " baiknya kakak tu.. :) then abi pun balik...leganya dpt  tido...


kita jumpa next entry ok??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan