Ahad, 22 September 2013

Allah...kuatkan aku...


#Falshback

Buat masa ni, aku masih lg teringat² peristiwa yg susah sngt untuk aku lupakan...walaupun bnda yg sudah berlalu 2 3 bulan yg lepas...perasaan yg susah nk digambarkan.  Bila kita dapat tahu, anak kita sakit.

bayangkan pada masa tu aku dan arwah cik hawa kene dtg hospital dengan SEGERA... bygkan aku kene tggu doc selama 2 jam dengan perut kosong!!. Walau terhidang makanan yg istimewa sekalipun, tapi dlm hati gundah gulana, agak² nya berselera kah kita?dalam hati penuh tanda tanya...kenapa?? kenapa?? masa tu mmg x terfikirkan diri sendiri...mmg berserah segala²nya..

Doc Naven beritahu yg cik hawa perlu menjalani MRI, untuk lebih memastikan ujian ultrasound yg cik hawa buat 2 3 hari sebelum tu adalah negatif.  dari hasil ultrasound tu, ada kumpulan cecair yg berlebihan dlm kepala hawa, dan ini adalah salah satu tanda² penyakit 'hydrocephalus'.  Doc juga beritahu, if keputusan MRI didapati positif, maka cik hawa perlu menjalani 'PEMBEDAHAN' dengan segera, bagi mengelakkan tekanan air tersebut pada otak. aku lost..x tau nak ckp ape...masa tu, aku harap sngt yg aku boleh 'BANGUN' dari tidur ni...

kejutkan aku...

tolong!! kejutkan aku...

disebabkan aku breastfeed aku dibenarkan menemani cik hawa di hospital.  aku diberi bilik belakang.. seolah² kami di kuarantinkan.. aku masih dalam keadaan terpinga².. dalam percaya atau tidak..

menangis...

tapi aku masih x percaya...mengharapkan pertolongan dari yg Esa...

menangis...

tapi aku kuatkan hati x nak menangis depan cik hawa...aku call abi beritahu apa yg doc ckp...abi beritahu yg abi akan balik melaka secepat mungkin...

kuatkan hati...istighfar seberapa banyak yg boleh sehingga hati menjadi tenang...dalam kesayuan lihat wajah cik hawa yg tenang...seolah² TIADA apa yg berlaku...aku berdoa.."jika ini adalah balasan dari dosa² kami yg dulu Ya Allah, ampunilah kami ya Allah... berilah kesenangan pada anak kami ya Allah, berilah dia kemudahan di atas dunia ni..."

menangis sampai tertidur...bila tersedar cik hawa pandang aku...

"cantiknya mata awk...tapi ia penuh dengan kesayuan dan harapan" .

dari matanya aku dapat rasakan seolah² dia nak beritahu... "ibu, don't cry everything will be fine...Allah sentiasa bersama kita, serahkan segalanya padaNya" aku rasa lebih kuat masa tu...

dan xlama tu abi pun sampai, dan kami menangis bersama²...

Doc beritahu date yg cik hawa akan menjalani MRI pada esok hari jam 11.00 pagi... dan kami perlu bersedia, dan kami yakin yg Allah akan bantu kami...

* Doc Naven adalah doc on-call mlm Cik Hawa menghembuskan nafasnya yg terakhir.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan