Rabu, 2 September 2015

perkongsian yang menyentuh hati...


Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...

dia bertanya kepada Tuhan :
"Para Malaikat di sini mengatakan besok Engkau mahu mengirimkan saya ke dunia, tapi bagaimana saya hidup di sana? saya begitu kecil dan lemah?"

dan Tuhan menjawab :
Äku telah memilih satu Malaikat untukmu.  Ia akan menjaga dan mengasihimu.  Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari.  dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia."

"dan bagaimana boleh saya mengerti di saat orang-orang berbicara jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"

"Malaikatmu akan bicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian.  Dia akan mengajarmu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara dengan denganMu?"

"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di bumi banyak orang jahat.  Siapa yang akan melindungi saya?"

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

"tapi saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaiaktmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan kan mengajarkan bagaimana agar kamu boleh kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa di sisimu"

Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan,

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bolehkah Engkau memberitahuku nama Malaikat tersebut?"

"Kamu akan memanggil Malaikatmu itu; "IBU"

p/s :  x sabarnya ibu dan abi nak berjumpa adik...  #baby S



Tiada ulasan:

Catat Ulasan