Rabu, 24 September 2014

raya tahun pertama kembali berdua

Assalamualaikum...

dah lama rasa menyepi diri.. bukan apa saja nk mencari ruang utk hiburkan hati sendiri...

tahun ni (2014) ibu dan abi kembali berdua, beraya tanpa hawa sabrina...

tahun lepas (2013)
  • ibu dan abi habiskan 1 hari di jusco nk cari baju 'hijau'utk hawa, tema kita tahun lepas :) ... dan rupa² nya size ank ibu ni cuma ada dekat ├ínakku'... abi siap buat kad ahli, suruh ibu simpan, sebab abi ckp, lepas ni beli baju anakku je.. sbb size hawa ni special skit, kecik molek... hihihi
  • pg raya sesi bermaafan dekat wan, atuk, mummy, daddy ...ibu nak luahkan segala yg terpendam dlm hati ni, tp x boleh...asyik menangis jer... ibu x nak la nnti tukar pulak mood happy jd sedih... so, ibu ckp jer la kat sini  :)
terima kasih sebab jg owg ms berpantang, 
terima kasih sbb bnyk bg support kat owg ms hawa sakit, 
terima kasih, sbb slalu ckp hawa comel, 
terima kasih, sbb ckp hawa dah tembam walalupun owg tau yg hawa smakin hari smakin susut, 
terima kasih sbb timbang hawa slps mandi :)
terima kasih, sbb uruskan jenazah hawa, 
terima kasih, sbb uruskan majlis aqiqah hawa, 
terima kasih, sbb slalu naikkan semangat owg,
terima kasih ats segalanya...

  • pg² dah pergi kubur, ziarah kubur hawa... :)
  • tahun lepas, ibu tolong kumpulkan duit raya utk hawa, tahun ni ibu dan abi bg duit raya dekat kwn² hawa.. :)
  •  tahun ni ibu mkn smua bnda yg ibu nk mkn, smua ckp ibu dah gemuk la...ape la...blah...blah... mls nk layan...  :P
tp yg pentingnya, tahun ni,  ibu dan abi rs sunyi hawa xder... ibu rindu nak peluk hawa... ibu rindu nk bau hawa...  ibu rindu nak beli baju baby...ibu rindu segala² tentang hawa... tp ibu lebih suka tgk ank ibu bahagia... :)  berbahagia lah disana

 "HAWA SABRINA IMAN''


Rabu, 2 April 2014

10 months already :)

hari ini, ibu puasa ganti... puasa yg berbaki 7 hari lagi...chaiyok!!... ibu nk abis kan semua puasa ni secepat mungkin... ibu x nak tangguh² lagi...sebab x lama lagi dah masuk bulan ramadhan...

x sangka ibu, pejam celik pejam celik, ank ibu dah 10 bulan...agknya ank ibu dah pandai jalan... gigi pun dah tumbuh 2 btg...

ibu rindu kat awk tau, sampai x sedar yg ibu sedang menangis... Alhamdulillah...ibu dah boleh kawal perasaan ibu sekarang...xder la mcm sebelum² ni, sikit² nangis, skit² nangis...  #sigh

perasaan ni mmg unik...2 3 hari lepas, ibu rs mcm xder mood...sedih...risau...x tau la nk gambarkan mcm mana perasaan ni...tp ibu buat x peduli je...x suka nk lyn perasaan...now ibu tahu, sebenarnya ibu rindu kan hawa...ibu tidur, xsedar yg ibu sdg menangis!! ...sebab itu Allah ciptakan wanita x boleh dipisahkan dgn air mata...sebab itu la penawarnya...usai solat zohor td, ibu lega.

dalam tidur td, mcm² yg ibu fikir...sebenarmya dlm erti kata sebenar, ibu berdoa...

' Ya Allah yg Maha kuasa ,
segala yg berlaku semua atas kuasaMu... atas izinMu...aku tidak pernah menyesali atas kelahiran anakku hawa ke dunia ini..malah aku bersyukur atas anugerahMu yg tidak ternilai buat kami...

ya Allah...
aku mohon padaMu, Kau berkatilah ankku hawa sabrina dikalangan hamba²Mu yg soleh..Kau rahmatilah dia...sesungguhnya aku beserah segala² apa yg berlaku...aminnn....

semua ibu sygkan anknya...kasih syg yg ditunjukkan juga berbeza² mengikut cara masing²... ibu syg hawa, dengan cara, ibu redha atas pemergian hawa...ibu berharap ibu dan abi dapat berjumpa hawa di 'sana' nanti.. inshaAllah...

tidak dinafikan...sakit menahan rindu... rindu kepada anak...rindu yg ada kalanya hadir xboleh nak dilepaskan...bermacam cara ibu buat utk lepaskan rindu ni...baca yaasin utk hawa, ibu bc surah maryam, ibu berdoa kepada Allah agr diberi kekuatan...skit-skit rindu itu pegi... ibu tahu syg...sebenarnya apa yg ibu rs ni, sebenarnya hawa pun rs kan syg?? hawa pun rindu kat ibu dan abi kan?

ibu x pernah lupakan hawa...semakin ibu ingatkan hawa...semakin ibu dekatkan diri ibu dgn Allah...Allah yg berikan hawa kpd ibu dan abi... Allah beri peluang kpd kami utk menjadi ibu dan ayah selama 2 bulan 10 hari...Alhamdulillah...syukur...perasaan yg x dpt dibeli, perasaan yg x boleh dpt hatta kat mana² sekalipun...

hawa...
jika 1 hari nanti, Allah izinkan ibu mengandungkan adik hawa... hawa jgn mrh atau kecil hati ye? sebab ibu mengandungkan adik hawa...bukan pengganti hawa... hawa tetap hawa...sentiasa di hati ibu dan abi...bahkan dihati semua org syg...

ibu akan sentiasa berdoa untuk hawa dan  semoga Allah permudahkan segala urusan hawa di 'sana... inshaAllah...  :)


Selasa, 11 Februari 2014

bila tibanya waktu senja

betul org2 tua dulu kata... kita ni kalau boleh masuk rumah sebelum maghrib...setan banyak berkeliaran kat luar nuuuu.....

honestly, setiap kali masuk senja, hati aku ni bagai di sayat2... pilu...hiba... tringat mak n ayah kat kg...adik2...and of course, arwah cik hawa yang paling aku akn ingt...setiap 'scene' aku dgn arwah cik hawa akan di bayangkan.... kdg2 bila tiba rasa nak peluk, cium arwah, perasaan sedih tu datang membuak2...dan secara x sengaja akan menangis sendiri.... kdg2 ada jgk tercium bau hawa sesekali.. '.oh! ank aku datang melawat barangkali'

kdg2 aku rs cam tiba2 takut...x tau la takut kenapa...mungkin aku masih fobia lg...

kebelakangan ni, ramai kwn2 aku yg baru menimang cahaya mata... bahagianya dorang... rasa skejap dorang baru abis pantang...dan rasa 'senang' dorang menjaga anak.  Alhamdulillah...aku sentiasa mendoakan agar anak kalian sentiasa sihat dan dilindungi Allah s.w.t selalu  :)

baru2 ni, aku baca buku berkisahkan 4 puteri Rasulullah s.a.w...

1. zainab
2. Ruqayah
3. Ummi kathum
4. Fatimah

dalam buku tu ada di ceritakan tentang perjalanan hidup Puteri Rasulullah s.a.w yang penuh dengan ujian yang pelbagai.  Mereka juga pernah diduga kematian dan ketiadaan anak.  Ummi Kalthum tidak dikurniakan anak. Zainab kehilangan  4 bulan anaknya didalam kandungan (jatuh dari unta). Ruqayah di kurniakan seorang anak. tetapi meninggal dunia ketika usianya 6 tahun. 

dari cerita tersebut,aku dapati  bukan aku seorang diberi ujian sebegini...setiap hamba Allah diberikan ujian yg pelbagai, mengikut kemampuan masing2. Sedangkan Puteri2 Rasulullah diberi ujian sebegitu, ini kan aku, hamba Allah yg hina ni. Malah mereka diberi ujian yg lebih berat dari apa yg aku rs sebelum ni.  setiap kali aku bersedih, aku cuba untuk muhasabah diri...aku fikirkan dosa2 yg pernah aku buat sebelum ni...kdg2 bila dtg 'takut' / fobia utk mengandung, aku sedapkan hati dengan 'berserah' kepada Allah...

"Ya Allah, permudahkan kami mendapat zuriat dan kurniakan lah kami zuriat yang sihat dan sempurna.  Sesungguhnya Kau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...aminnnn.... "




Isnin, 20 Januari 2014

frens hawa

"When I think rain, I think about singing. When I think about singing, it’s a heavenly tune. When I think about heaven then I think about angels. When I think about angels, I think about you..."



Hawa,
Tadi ibu pergi hospital, melawat anak kawan ibu meninggal, arwah hampir sebaya ngan hawa.  Ibu sempat tengok jenazah arwah... Subhanallah...cantiknya rupa paras arwah...bersihnya kulit...raut wajah yang seolah² xder masalah...tenang...damai...Ini lah rupa penghuni syurga... Subhanallah... 

p/s : Hawa frens ngan dia ok...jangan nakal²...  :)