Rabu, 18 September 2013

kesan ubat bius


#flashback..

esoknya...aku still muntah² lagi..sehingga x der isi yg boleh dikeluarkan...duduk ward kelas ketiga, katil rapat²... kiri kanan depan belakang, pesakit sume friendly... walaupun mata x berapa boleh bukak, tp aku nmpk kemesraan mereka.. kakak yg duduk katil sebelah siap tolong naikkan katil aku, supaya aku xder la aku sentiasa tidur...

pagi² doktor akan membuat rondaan... dari situ aku dapat tau berat anak ku 2.145 kg...angka yg x mungkin aku lupa.. " sy rasa ank dia xder masalah...kenapa nak tahan nursery...berat bada 2.1 rasanya ok" kata doktor tu...riangnya hati... x sbr rs nk jumpa hawa... doktor tnyer muntah lg x? baru nk  ckp...perut ni rasa menggelodak..cepat² ambil tong sampah kat bawah katil...x sedar diri yg diri tu baru lepas operate...

tengahari ada makanan disediakan...baiknyer nurse tu siap kejut...tanya.. "adik nak mkn x? tapi bubur xder...ada nasi je" terus geleng xnak...perut x berapa nak baik lg...then dtg kakak yg kebetulannya kawan abi, 'menginap' di ward yg sama, tolong buatkan milo panas... rasa segar sangat tekak ni...kurang rasanya muntah...

then aku nmpk abi dtg...abi bg hp...abi kata nak balik putrajaya, nak ambil smua barang² hawa... xlama lepas tu, abi mesej...bitau hawa kene duduk nursery selama 3 hari untuk diberi antibiotik sebab 'blood stains'.. Hawa tertelan darah semasa dilahirkan.. aku ambil ianya sebagai positif... 'baguslah...at least hawa di beri pencegahan awal'... aku mmg x terfikir bnda yg negatif... segalanya aku berserah pada Allah...100%...skit pun aku x rasa risau...sbb aku tau... Allah sentiasa bersama hawa...

ptg tu, dengan bawak plastik urine, aku gagahkan diri pegi nursery... pertama kali melihat anak sendiri, selama 37 minggu dia berada dalam rahim aku... aku dapat lihat dia depan mata. aku pegang dia..mata dia xlepas memandang kami... abi memberi salam "Assalamualakum iman" (nama yg kami beri dari dalam kandungan)... matanya x lepas dari memandang kami...pandainya dia...

"hawa sihat?" masih memandang... airmata aku mencurah² tanpa henti, tatkala melihat jarum di tangan hawa... hati aku bagai dihiris²...sakitnya anakku...kasihannya dia...airmata masih mengalir...iman masih memandang aku...sakit luka diperut tidak sesakit perasaan melihat anak di cucuk jarum...

be positif...'xper la... 3 hari je kot...nanti dah boleh balik..." :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan