Ahad, 10 November 2013

genap 90 hari...

Secara jujurnya 2 3 hari sejak kebelakangan ni...aku rs rindu sngt dengan cik hawa... rindu yg lain sngt dr sebelum² ni..sblum² ni aku rs hawa dekat sngt dgn aku...tp skarang aku rs mcm cik hawa nak pergi jauh...jauh tngalkan aku...sedih yg aku x tau nk ckp mcm mana...

bermula dr hari jumaat...aku tidur dan mmpikan cik hawa (spt sblm² ni mmpi jgk)...tp kali ni mmpi yg sedih...x tau la nk ckp mcm mana... perasaan tu mcm semalam hawa pergi tnggalkan kami..aku mmpi aku tgh nyusukan hawa, pakaikan hawa baju...mcm recall kenangan seblum² ni....pg tadi aku tnyer abi...

aku        : knape ye, sy rasa mcm rindu sngt dekat hawa? dan sy rs sedih...x mcm seblum² ni,..sy rindu tp sy x sedih...

abi        : mmg pun...b pun rs jgk...mlm td b x dpt tidur, rndukan hawa...

aku       : betul!! sy pun x boleh tidur...pagi ni sy rs sedih sngt...

abi        : ye lah...kan dah 3 bulan...bersamaan dengan 90 hari...org kata, dah tiba masanya roh hawa pergi...dia x kan ada di cc kita lg...sblum ni, rohnya bersama dgn kita... xtau la...kata org mcm tu...

aku      : ala...sedihnya...

abi       : Allah faham apa yg hamba dia rs... selepas 90 hari...tiba lah turn kita kene redha apa yg trjadi...dan kita kene move on... jgn fikir sngt...

tiba² rs sebak...sedih...x tau nk ckp mcm mana...spanjang prjalanan ke ofis, hati aku rs ditarik²...rs mcm nk peluk hawa buat kali terakhir...

"hawa...ibu dan abi redha dengan pemergian hawa...hawa tunggu ibu dan abi ye syg...hawa akn trus ke syurga...ibu dan abi syukur sngt...Allah akn jg hawa... ibu dan abi janji x kan sedih...sbb ibu dan abi x nak hawa rs sedih... maafkan ibu...kalau ibu ada terkasar dgn hawa... ibu lmbat bg susu...atau ibu lmbat mandikan hawa...lmbat tukarkan pampers hawa...maafkan ibu, kalau ibu x jaga hawa dgn baik... pergilah...ramai 'frens' hawa dah tunggu 'sana'... hawa jgn risau...Allah akn jg hawa lebih baik dari ibu dan abi jg hawa"

berjuraian air mata... ssh nk describe rindu yg mcm mana...rasa rndu nk pgg hawa...susukan hawa...tgk hawa buat muka 'x suka' kalau bsing² dia nk tido...buat muka geli kalau janggut abi kene kat muka dia...suka jgk dgr hawa jerit bila bdn dia kene air sejuk...suka jgk bila dgr hawa naik angin bila lmbat bg susu... hihi...suma kenangan ibu bersama hawa...ibu akan smpan dan jg spt ibu syg hawa...ibu dan abi syg hawa sngt²...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan