Isnin, 28 Oktober 2013

crying...crying...like raining outside...


kadang² aku rasa x kuat dengan dugaan Allah ni... rasa nak menangis semahu-mahunya smpai penat dan tertido...rasa nak tido lama²...dan sentiasa dalam angan² bersama Cik Hawa...

tapi bila tersedar...

Ya Allah...kenapa aku mcm ni? bangkit!! bersihkan sisa² air mata...aku perlu bangun dari ilusi ni.. ingat balik, besarnya ganjaran Allah kepada kita yg redha setiap ujian dariNya...

mungkin aku menangis sebab rasa sunyi...rasa diri aku keseorangan...tp sebenarnya Allah terlalu hampir dengan kita...Dia x pergi jauh...Dia sentiasa ada untuk dengar luahan hati kita... Bangkit!! Sedarlah... Dia sentiasa ada di samping kita...

aku mengadu dekat mak... "kenapa org mcm ni?" mak kata " biasa...dulu mak pun pernah rasa, kenangan tu akan pergi dan dtg, menangis jer la buat kita lega"

mak aku pernah rasa apa yg aku rs sekarang ni, abg aku meninggal masa umurnya 6 bulan.  Mak kata mmg kita x hirau keadaan diri kita ...kita akan selalu termenung... teringat² kenangan kita bersama dia... dan kita x kan sedar bilanya kita menangis...air mata tu trsangat lah murah...

tp mak ckp...jgn risau... myb setahun baru lah keadaan kita btul² pulih...ataupun sehingga kita mndpt pengganti... aku bersyukur sngt mempunyai seorang mak yg fhm keadaan aku...dengan mak aku meluahkan rs yg trpendam...sbb hanya mak fhm ape aku rs...

tapi sebenarnya tnpa kita sedar, dengan adanya ujian Allah ini, kita bertambah kuat.... Iman kita kepadaNya makin bertambah... kita rasa diri kita terlalu hampir denganNya...dengan adanya ujian ni, terhapuslah dosa² kita yg dulu...

pernah aku menangis...merayu² kepada Allah...aku cuma berdoa...berdoa... berharap situasi aku akan berubah pd esok pagi...tapi still sama... aku x suka menangis di depan org... bila rasa nk menangis...mesti masuk toilet... aku x tau nak luah kat sape...aku xnak org² yg aku syg sedih...biar aku simpan sendiri...

aku tawakal jer... tnpa sedar aku mnghitung hari...ya Alllah permudahkanlah jln aku pd esok hari...cepat lah berlalu hari² yg sukar ni... dari hspital Melaka ke hspital JB...mcm² org yg aku jumpe... mcm² penyakit yg slama ni aku xpernah tahu...mcm² bnda yg aku dpt belajar...Alhamdulillah....aku bersyukur semua tu...

smpai aku sedar...sakit ank aku x besar mana pun...ada ank org lain lg mcm² penyakit...smpai doktor x tau nk describe anak dia sakit apa...tp hari²  amik drh ank dia... doc xtau nk bg ubat ape kat ank dia...nak amik darah... bg kat makmal...tp dah berminggu² x dpt gak jwpn...ambil lg darah...smpai lebam² tgn ank dia...

yg pergi tetap pergi... dengan perginya cik hawa, aku sedar tentang kematian.  Kematian tidak tnggu walaupun sesaat... dlm keadaan sihat pun bila² masa Allah akn ambil nyawa kita... Aku sikit pon x menyangka hari tu cik hawa akn pergi meninggalkan aku selamanya...


p/s : sunyi...tapi percaya lah...Allah ada di sisi kita...Dia x pernah jauh...  :)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan