Khamis, 23 April 2015

she was drowning but nobody saw her struggle



Assalamualaikum...

Alhamdulillah...hari ni genap 17 minggu adik hawa dalam rahim ibu...  Ibu bersyukur sebab Allah izinkan lagi ibu merasai pengalaman mengandung...

Tipu lah kalau ibu kata yang ibu xfobia...kenangan2 dulu masih lg menghantui ibu... kadang2 ibu cuba utk xnak ingat apa yg terjadi dulu... ibu x nak sedih2...ibu xnak adik hawa turut rasa apa yg ibu rasa...

hawa dulu selalu buat muka mcm ni... hawa dulu suka makan nasi arab...hawa suka dancing queen dlm perut ibu pukul 3 pg... hawa dulu suka dgr surah maryam...hawa dulu suka ni...hawa dulu x suka mcm ni... hawa...hawa...hawa...

 tp cepat2 ibu cakap dekat adik yg ibu dan abi pun syg dekat adik...ibu x nak adik kecil hati kalau ibu asyik bercerita tentang kakak hawa...hawa kakak yg baik...dia mesti doakan adik sentiasa sihat dalam perut ibu...kakak hawa syg adik... ibu nak adik jd kuat mcm kakak hawa...kakak hawa x pernah menyusahkan ibu dan abi... dia selalu tenung ibu masa ibu tido, 'jgn sedih ibu, hawa ok, hawa kuat... hawa redha dengan ketentuan Allah.'

note to hawa :-

kakak hawa pergi pada raya ke-3... pada minggu tu ibu asyik menangis, ibu down sangat sbb semua yg dtg beraya dekat rumah mesti nak tgk hawa, bila mereka dah tgk, mesti ckp yg bukan² kalau ckp bnda yg menaikkan semangat xper la jugak...tp mereka asyik ckp...'kesiannyer..kecik² dan operate'..'√°lahai, keciknya budak ni'... 'kesiannya'.....

ibu x kisah kan apa mereka ckp...cuma ibu x suka bila hawa dengar apa yg mereka ckp... biar ibu yg sedih...ibu xnak ank ibu juga rasa sedih... ibu selalu ckp dekat hawa, 'xper hawa, biar org nak ckp apa, yg penting ibu dan abi, keluarga kita, xpernah rs hawa menyusahkan kami, hawa jgn sedih ya? kita sama² akn ikhtiar utk sembuhkan hawa...hawa kena kuat ye syg?' dan pertama kalinya hawa mengomel a.k.a ckp² dgn ibu tanda yg hawa fhm.

Ibu dan abi minta maaf kalau hawa x setuju dengan pembedahan hawa. ibu dan abi terpaksa buat keputusan tu walaupun sebenarnya ia menyakitkan...

note tu adik a.k.a baby S ;-

ibu selalu berdoa kepada Allah supaya adik dikurniakan kesihatan yang baik... jadi anak yg taat perintah Allah dan Rasul, jadi anak yg baik pd ibu dan abi dan juga bakal adik2 yg lain nanti...

ibu juga berdoa agar perjalanan anak ibu kali ini dipermudahkan...ibu x sanggup nak tgk anak2 ibu sakit lagi... ibu x sanggup nak tgk abi terpaksa buat keputusan yg sukar...ibu x sanggup nak tgk abi susah hati lagi...ibu akan makan makanan yg berkhasiat... ibu akn jg adik dgn baik... ibu nak ank ibu nanti keluar dgn sihat...

Allah Maha Melihat... Ibu percaya yg Allah tahu apa yang terjadi semasa kelahiran kakak hawa...Allah tahu apa yg ibu dan abi alami...Allah tahu yg kami redha pemergian kakak hawa... Allah tahu kesukaran yg ibu rasa tiap2 malam selepas kakak hawa tinggalkan ibu...  Allah Maha Mengetahui...segala2nya ibu berserah pada Allah... ibu percaya apa yg terjadi ada hikmahnya...


ibu berdoa agar adik sentiasa sihat didalam perut ibu... dan juga dipermudahkan semasa kelahiran adik nanti... adik kena kuat demi ibu dan abi ye syg...  jgn biarkan ibu dan abi sunyi lagi... berilah kami peluang untuk menjaga dan mendidik adik... semoga adik menjadi seorang anak soleh/solehah...  aminnn....

p/s  : kakak hawa... ibu sentiasa rindu dekat awak... abi pun sama... 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan